sobota, 6 kwietnia 2013

Ziołowy macerat na pobudzenie porostu włosów

// // 7 comments
Zainspirowana poniedziałkowym wpisem u Aliny dotyczącym olejków przyśpieszających wzrost pasm i popędzana pragnieniem osiągnięcia długości włosów sięgającej pasa w jak najkrótszym czasie postanowiłam obudzić w sobie zatęchły zmysł zielarza i stworzyć swój własny tytułowy macerat.


Z szafki wydobyłam pierwszy lepszy słoik o pojemności około 400 mililitrów i zaczęłam zasypywać jego dno następującymi zielami w podanej ilości:

  • Łyżka stołowa rozmarynu. 
  • Kilka pokruszonych liści laurowych.
  • Dwie łyżeczki całej gorczycy.
  • Dwie łyżeczki skrzypu.
  • 50 gram kozieradki.
  • Trzy łyżki stołowe pokrzywy.
  •  Łyżka stołowa herbatki ekologicznej (w składzie między innymi łopian)
  • Trzy łyżeczki ziela bylicy bożego drzewka.



Wyżej wymienione specyfiki zalałam dużą szklanką oleju lnianego zmieszaną z dwiema łyżkami stołowymi rycyny. Potrząsnęłam mocno słoikiem i oto co ujrzałam:


Już za trzy tygodnie będę mogła rozpocząć testowanie działania tego osobliwego tworu i sprawdzić czy czas i produkty przeznaczone na jego wykonanie nie zostały wyrzucone w przysłowiowe błoto.

Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dobrej nocy :)
Algadia.

7 komentarzy:

  1. niezła z Ciebie zielarka ;P ciekawi mnie jaki będzie miał zapach ten macerat ;) mam nadzieję, że zdasz niedługo relację bo jestem tego ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem ciekawa, co z tego wyjdzie. A jeszcze bardziej efektów. Bo taki maceracik mogę i ja sobie zrobić w domu raz ze względu na prostotę wykonania a dwa, bo mam wszystkie składniki no i mogę sobie wybierać co tam wrzucić do środka. Fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie robiłam żadnego maceratu, ani własnej wcierki na porost.
    Póki co myślę, ze dam szansę dla Jantara, a potem zabiorę się za samoróbki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawość mnie zżera, czekam na recenzję bo sama walczę o każdy centymetr :) zapraszam do siebie http://variouslylegumelife.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że przyspieszy porost:) Jeśli tak, to chętnie sama go wykonam:) Zapraszam do siebie www.cotymasznaglowie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń